IKEA och jobb och blåst..

Lyckades ta en repa med M innan jobbet idag. Ännu mer doftljus. Avverkar ju ett tiotal varje kväll den här årstiden. Så mysigt när det viner runt knuten.
Fick en snabbis inne på HÖÖKs också där jag provade ut en ny sadel till Vilja (gud nåde den som skvallrar innan födelsedagen) En svart textilsadel för breda ryggar och låga mankar. Trodde hon ville ha en bomlös som min nya underbara men icke. Så nu blev det en allround. Bara närmare 4000 kr. Som hittat!

På tal om hittat så hittade jag en blogg där det stod om mig. Inte kul saker och jag blev riktigt irriterad. Jag har många gånger erbjudit dessa personer hjälp men det har för det mesta avvisats. Nu står det något om att jag inte varit tacksam över något de gjort för mig. Dessutom om att jag dragit utan att prata vilket inte är sant. Jag förklarade varför jag flyttade men personen vill ju inte prata i telefon så då fick det bli via sms. Trodde vi var överens då. Här pratar man om att få knivar i ryggen. Helt plötsligt upptäckte jag mig helt ovetandes om att vi hade något otalt ett helt svärd i ryggen. Jösses! Jag tar bort det och lämnar ödmjukast tillbaka det till den som är rättmätig ägare.

Så var det med det.

Denna vecka drar nya schemat igång. Tycks vara en hel del turbulens även om vi varit förskonade från de värsta känslostormarna när vi började med två kvällspass. Jag tror dock att det här kan bli riktigt bra. Förlorar en del pengar på att gå var tredje vecka dag men det ska bli kul att varva med lite nya uppgifter och det blir mindre kvällar och helger borta från familj och djur.

Bilen på service igår. Också nästan gratis..... bara servicen kostade över tre tusen och sen visade det sig att man måste byta några bäraxlar och det går på ytterligare 7 jävla tusen. Detta måste göras innan besiktning som ska göras typ nu. På en bil som gått 8000 mil! Men såvida jag inte vill åka hästskjuts till jobbet så är det bara att fixa.

Nu lite arbete.....

Kommentarer
Postat av: Conny

Kära Johanna.



Nu ska jag se om jag kan få det skrivet som jag menar det. Det är ganska så knepigt när ett skrivet ord kan tolkas på så många sätt.



Det var verkligen inte meningen att du skulle ta det som står i min blogg på detta viset. Det ber jag så hemskt mkt om ursäkt för. Det som skrevs där var menat som exempel för andra. Absolut inte för att såra eller snacka skit om dig. Och en en gång var det inte meningen att peka ut dig som någon skit.



Fan... Du och dina barn, ni var ju en av mina favoriter här som livade upp stället på ett bra och roligt sätt.



Jag vet att sommarbetet var en katastrof minst sagt. När vi hade samtalat med folket som hade hand om betet innan sommaren, så vart vi lovade att det skulle finnas både el på hagarna och andra saker som inte heller fixades. tyvärr så tillät inte våran ekonomi att dra nya isolerade jordkablar från el-aggregatet som satt en 150-200 meter ifrån hagen.



Att ni fick bo i lilla stugan medan ni väntade på Olga var bara kul för oss. Jag vet att du tackade och tackade igen för att vi gjorde det lite lättare och trevligare för er att vaka över Arrabella. Det var grymt snällt att du mockade och gjorde andra saker åt oss under tiden och sen efteråt. Det uppskattades verkligen, även fast vi tydligen var dåliga att visa våran uppskattning på ett tydligt sätt. Förlåt en en gång.



Vi är nya och gröna i stall-ägare-svängen. Och jag tror att vi gick in i det med lite för mycket ego och troende att vi kan allt, och det är inge problem att ha hand om så mycket på en gång. Vad fel vi hade! Skratt.... Men vi har lärt oss mycket under det gångna året och jag tror och hoppas att vi blivit en hel del bättre att ha att göra med människor, stallet och allt annat som rör sakerna runt omkring.



Angående hönsen så är faktiskt det enda jag fått till svar från att läsa lagar och föreskrifter samt ringa kommunen, jordbruksverket och djurskyddsföreningen ang höns i ett stall. Är att det enda som gäller när höns går tillsammans med andra djur är att dom ska hålas inne när det är fågel influensa. Visst är det inte kul att han massa fjäderfän omkring sig i stallet. Och bajset är inte trevligt heller. Nu för tiden så får inte hönsen vistas i stallet, och är dom ute på gårdsplanen får dom inte släppas in i stallet annat en om dom ska släppas in i sin box. Detta står i våra stallregler nu för tiden. (inte för att det spelar någon roll nu) ;)



Så förlåt igen Johanna.



Det var ett privilegium att ha er här, och vi var verkligen klantiga som inte förstod att det gått så långt.



Med vänliga hälsningar:



/Conny







2008-10-22 @ 21:50:46
URL: http://vempire.blogg.se/
Postat av: Susanna

Håller med föregående talare till fullo. Kan även tillägga att enligt någon annan flyttade ni pga av att vi var så dåliga på att lyssna och svara på frågor och att ingenting fungerade. Fick den känslan av att ni var jättebesvika på oss och till slut fick nog av oss och hur vi skötte allt. Kändes inte så kul om du förstår. Visst vi var inte bra på allt eller kanske inte ens mycket då. Men jag tycker att vi har förbättrat oss nu. Jag tänkte många gånger på den där städdagen men det blev liksom aldrig av. Vet inte varför. Förlåt att det verkade som att jag avfärdade din erbjudan men det var inte menat så. Hoppas ni har det bra och trivs bättre på ert nya ställe. Mvh/ Susanna

2008-10-22 @ 23:05:35
URL: http://salo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0