Hårfight

När jag väckte dottern imorse upptäckte jag att ungen hade dreads!! Väl dolt i hennes mycket lockiga kalufs satt dom. Tre stora filtliknande tuggummitovor. Så vi skulle försöka reda ut dem, gråt och tandagnisslan, som vanligt när hon blir upprörd så började hon blöda näsblod. Jösses vilken start. Nu är dock allt åtgärdat på ett lite lugnare sätt med mycket balsam. Frisörtid beställd imorgon.

Efter att ha skjutit på alla måste göra saker så länge det gått är nu den snara pengarullningen ett faktum. Hovslagaren kommer på fredag, veterinären måste ringas imorgon och hö och lösdrift ska betalas. Det samtidigt som jag ändrar mina arbetstider och därmed får mindre lön. Mycket dålig ekvation. Måste nog ha ett jobb vid sidan om trots allt. Men det har ju varit så skönt att slippa det ett tag. Att "bara" jobba heltid har känts som rena semestern.

Har i helgen tagit ledigt en dag för att köra dottern till tävling. Ska bli riktigt kul, hon kämpar och tränar järnet nu. Sonen är mer intresserad av att impa på tjejerna och det är kanske tur att de har olika intressen annars hade det varit tufft att hinna med allt.

Slut på gnället... maten funkar fortfarande och efter en vecka har jag inte ens tappat sugen litegrann, fantastiskt. Så vi kör på till jul i alla fall. Den här gången känns det inte ens som en uppoffring.

Tillbaka imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0