Tävling.

Idag var det maskeraddressyr. Dottern var utklädd till något slags brudlik och hästen var klädd i heltäckande svarta remsor och tylleldsflammor och mask för ansiktet. Det var första dressyrtävlingen hon varit med på och det gick jättebra. Bra poäng och mycket bra kritik. Hon växte flera meter av stolthet (jag med).

Nu börjar dagens tävling ta ut sin rätt. Blev inte många timmars sömn mellan jobb och tävling i morse och sen tillbaka till jobbet igen. Men det var det ju värt. Saknade S på tävlingen. Hade varit kul att få se henne och Dell i denna maskerad.

Katastrofmedicinutbildningen var precis så bra som jag trodde. Även den gjordes ju efter nattjobb men som sagt är något roligt eller intressant så känns inte det som något större problem. Fast det kanske inte är så lämpligt att hålla på så här varje dag.

Sonen kom hem idag med skittuffa randiga lila jeans, antar att det är han som får bli tuffingen i vår familj. Han var jättenöjd. Med tanke på de resultat han presterat i skolan sista tiden så var han väl värd det.

Dottern vill köpa hund. Hon tjatar och tjatar och tjatar. Hon har själv börjat spara och kommer med den ena övertalningmetoden efter den andra. Har hållt föreläsning för mig om olika raser och tycker att jag är världens tråkigaste som försöker förklara vad som faktiskt krävs för att ha hund. Visst hade det varit jättemysigt men hundar lever länge och jag lär väl inte gå i pension under den närmaste perioden. Tror inte heller jag har riktigt rätt yrke för att ta med hunden till jobbet även om det vore trevligt. Men det tar emot att säga nej.

Kommentarer
Postat av: Pippo Inzaghi

Kan jag också få lila jeans?

2008-11-09 @ 18:44:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0