Lägesrapport

Så har man en fjortisdotter. Förstår inte hur tiden kunde gå så fort. Firande med hela familjen (kors i taket) och lite hästtjejer från stallet och jag tror att hon är väldigt nöjd.

M har kommit hem från Dublin och jag tror att han är rätt nöjd med efter att ha fyllt sig stinn med Guinness och sausagefrukost. Fast han sa att han inte ätit någon sån.... Lite sliten såg han ändå ut så det är nog ett tecken på att det var kul iaf. Förstår dock inte varför man inte åker till Galway om man är på Irland men jag kanske kan få chansen att ta med honom dit på en RIKTIG pubrunda nån gång längre fram om miljonerna trillar in.

Imorgon utbildning i katastrofmedicin. Tycker ju att det ska bli kul och hoppas att jag inte är helt död efter att ha jobbat inatt. Ska försöka gå hem lite tidigare så det blir nån timme till sömn. Hade gärna jobbat mer med den biten. Låter kanske makabert men jag tycker det är kul och riktigt stimulerande att strukturera upp och jobba när det i övrigt är kaos och oförutsedda uppgifter. Ju mer akut desto bättre, så katastrofmedicin känns riktigt intressant nu. Får väl däcka så fort jag kommer hem imorgon istället.

Tränat och tränat på att Olgan ska lyfta på fötterna utan att sparka mig i huvet, vilket vissa dagar har krävt både hjälm och rep för att säkra avståndet. Den lilla odågan kickar stenhårda sparkar och fort går det. Jag som tyckte vi hade kommit så långt och att hon var så lugn och väluppfostrad. Det har jag fått igen nu. Men sista dagarna har det gått bättre. Hon är inte van att jag blir arg och det har ju gjort susen nu.

Sen en massa andra saker men det orkar jag inte ens tänka på just nu än mindre skriva om det... Vi får se vad som händer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0